Publikationer

’Inkluderende vejledning af to-sprogede elever i praktikken’
– en guide for praktikvejledere i SOSU-uddannelserne

 

Guiden er udarbejdet på baggrund af samarbejde med undervisere, læsevejledere, uddannelseskonsulenter og praktikkoordinator inden for SOSU-Nord

 

7 artikelbidrag til bogserien ’Løft læringen – brug sproget’, Erfaringer fra Projekt Uddannelsesløft, et 5 årigt udviklingsprojekt, der har haft til formål at udvikle pædagogiske praksisformer, som kan løfte resultaterne og mindske frafaldet hos især tosprogede elever i folkeskolen og ungdomsuddannelserne:

 

’Er betale et matematikord’?

’Sprogpædagogiske indgange til arbejdet med lyrik’

’Stilladseret novelleanalyse’ – genrepædagogik der sætter spor

’Kritisk læsning i sprogfagene’

’Fra én energiform til en anden’

’At blive deltager i en tolkningspraksis’

’Med sprog og fag på samme tid’

 

Kontakt mig

Submitting Form...

The server encountered an error.

Form received.

MennMark Consult v/ Jannie Høgh Jensen • Solbakken 56, 9240 Nibe • Telefon 60 94 60 65 • info@mennmark.dk

 

web by det grafiske hjørne